неделя, 29 януари 2012 г.

Запеканка с картофи, бекон и кисели краставички


Онази вечер приготвих картофи соте и на децата много им хареса и днес реших да направя отново. Наскоро купихме по-голямо количество картофи, че ми писна като ми потрябва нещо да няма, та си ги държим в мазето. Слизам аз, почвам да оглеждам и погледа ми се заковава на стара ми дървена маса от студентските години. Купих си я навремето с част от стипендията, колко учене и писане е отнесла, само тя си знае. Стана ми едно такова носталгично, приятно ... абе хубави спомени имам от студентските години. Жалко, че всички хубаво има край.
Напоследък нали се опитвам да снимам, както предполагам и вие забелязвате обстановката, подредбата, и изобщо всичко де що влиза в кадър е важно, за да направи снимката ви впечатление. Едно от модерните течения е снимане в състарени съдове, върху дървена плоскост, колкото по-ожулена по-добре. Веднага си представих една запеканка в керамичен съд върху тази маса. Качих се и сварих с нетърпение картофи, приготвих и останалите продукти, а те са:

6-7 средно големи картофа
2-3 кисели краставички
200 грама бекон /шунка от бут/
2-3 средно големи глави лук
2-3 с.л магаданозено песто
200 мл прясно мляко
4 яйца
черен пипер, сол, пармеджано, пресен копър

Нарежете сварените картофи на кубчета, бекона на тънки ивици. Лука също на ситно и разбъркайте добре. Последно отгоре нарежете киселата краставичка на тънки кръгчета. Разпръснете равномерно магданозеното песто. Разбъркайте яйцата с прясното мляко и залейте картофите. Последно поръсете с подправките. Печете на 220 градуса около 20 минути на долен реотан.
След като извадите от фурната поръсете с 1-2 с.л настърган пармеджан и с няколко стиски пресен копър.

3 коментара:

  1. Мария, много вкусно ми звучи и изглежда! Обичам такива рецепти и ще се възползвам от твоята, благодаря ти!
    Благодаря също и за наградата, вниманието и хубавите думи! За мен е удоволствие да я приема и ми беше интересно да прочета повече за теб€
    Сърдечен поздрав и хубави снежни дни!

    P.S. Искам да те попитам, на естествена светлина ли снимаш (например, снимките от последните две публикации) или не. Фотографското осветление с лампи ми създава проблем и засега не мога да му хвана цаката, затова питам ти каква светлина предпочиташ. Снимката на сладкиша с портокалови кори е страхотна!

    ОтговорИзтриване
  2. о, определено не се справям с осветлението, имам го от скоро, но смятам, че нито кадрите стават толкова 'живи", нито пък е лесно да се снима с такова
    честно да си призная, имам два софтбокса, но едно на ръка, че ме мързи постоянно да ги сглобявам, друго че помагачките винаги се заиграват, а са си цифра и предпочитам да ги пазя
    и двете последните са снимани при почти еднакви условия- западна стая, фотоапарата от дясно, а в срещуположната страна на светлината слагам парче стириопор /купих си от онези за облицовка, при тази снимка има и стириопор отзад
    разликата е, че първата е снимана по обед, а другата при залязващо слънце

    ОтговорИзтриване
  3. Това е голяма вкусотия!Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...