неделя, 4 декември 2011 г.

Shortbread




Декември, както и март-април /в зависимост от това, кога е Великден/ са месеците на печивата и сладките у нас /и не само/. Всяка година опитвам по някоя рецепта, въпреки че си имам 2-3 фаворита и изпитани такива. Тази година ще експериментирам с тези шотландски масленки, в които ме грабна предимно леснотата на изпълнение- рецептата вземах от http://alia.tropot.net/2010/12/08/%D1%81%D1%8A%D0%B2%D1%8A%D1%80%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%88%D0%BE%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B4/ с големи благодарности към авторката. Ще ме прощават господата шотландци, но леко модифицирах оригиналната рецепта, добавяйки шоколадов чипс преди изпичането. Ами, днешната доза вече свърши- предполагам това говори за качествата на тези сладки. Приготвянето им наистина е бързо, рецептата не много скъпа и лесна за изпълнение. Опитайте и вие.

225 гр. меко масло
100 гр, пудра захар /аз ползвах кафява пудра захар, отскоро я има тук в България/
225 гр. брашно
100 гр. царевично нишесте
2 пакетчета ванилена захар
щипка сол

Маслото трябва да е на стайна температура- нарежете го или накъсайте на по-дребни парченца и заедно със захарта врътнете в кухненския робот. След като получите еднородна смес добавете и щипката сол, нишестето и брашното. Аз добавих и две пакетчета ванилена захар. Изсипва се тестото върху домакинско фолио, завивате и оставяте за 30 минути в хладилник /ако бързате може директно в камерата за 10-15 минути/. След това разточвате внимателно на по-дебел слой от около 2 см и режете на правоъгълничета с ножа. Аз добавих шоколадов чипс на всяка бисквитка, след което оформих с виличка краищата й. Аромата и вкуса по думите на всичко около мен е неустоим, опитайте и вие.

2 коментара:

  1. Не съм правила сладки с нишесте. А щом са масленки - много ми харесва идеята :)
    Благодаря за рецептата, Мими, ние ги ядем целогодишно, не чакаме само Коледа/Великден че да ги правя.

    ОтговорИзтриване
  2. Много симпатични бисквитки! Взимам си едничка :) Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...