петък, 24 февруари 2012 г.

Френски макарони с малинов крем!




Макарони ли казахте ...
Оказва се, че тези симпатични малки сладки на белтъчна основа са известни предимно на кръга ми от познати, които се интерисуват от готвене, не са толкова популярни все още у нас, макар да набират скорост.
Смята се, че рецептата се е зародила през 1791 г. в манастир край Cormery, Франция, а според други- донесла ги е Катерина де Медичи, заедно с нейните италиански готвачи, когато се е омъжила за Хенри Втори. Много френски региони спорят за това, да са център на макаронената индустрия, а в много френски градове има Музеи на макарона.
Една от причините, заради които до сега не съм пробвала беше, че нямаше от къде да се сдобия с бадемово брашно в нашият уж голям областен град. Но сега, правейки поръчката за боички и фондан за тортата на Стеф поръчах кутийка и предвидливо бях запазила от седмица белтъци в хладилника. И така- вчера отворих сайта на Ирина Купенска, изгледах клипчето, което тя си е направила труда да спретне, покрай него още 2-3-5 /много било интересно така да възприемаш каквото и да било/ и запретнах ръкави.

Рецептата за 'черупките" е една и пропорциите е важно да се спазват точно!!!

90 грама остарели белтъци
110 грама бадемово брашно
40 грама захар
200 грама пудра захар
щипка сол

ако решите да добавяте какао, то грамажа е за сметка на пудрата захар /ако добавите 30 грама както, захарта ще стане 170/

Сложете белтъците в купата на робота /може и с мискер/, добавете им щипката сол и започнете да разбивате на ниска скорост. След като се появи пяна, увеличете скоростта на максимална и започнете да добавяте от кристалната захар- на 3-4 пъти цялото количество. Разбивайте докато получите твърди белтъци с връх. Сега е момента да добавите цвят на макароните. След като са готови, пресейте няколко пъти количеството бадемово брашно, заедно с пудрата захар, така че да остане само финото от тях. Добавете ги към белтъците и бъркайте внимателно /във видеото ще видите как/ докато се разнесе цялата смес. Сложете сместа в пош и върху предварително постлана с домакинска хартия тавичка /аз ползвам тази на фурната/ и направете малки кръгове от сместа- един от начините е да си 'нарисувате' ктъгчетата предварително и да обърнете хартията, защото ще се отпечатат на макароните. Аз не го направих, просто малко повече старание по време на избутването на сместа е достатъчно да направите равни по големина черупки. В тавичката на фурната аз направих по 5 макарона на редче и направих 4 реда, ако това ще ви ориентира. Правете малки кръгчета, защото после леко се разливат!!! След като сте готови, хващате тавата и я тупвате 15-20 пъти примерно в земята /от ниско разбира се :)/ за да се изкара излишният въздух от макарончетата, да се хомогенизират, и разнесат неравностите. ОСтавете ги настрана да починат около 30-60 минути, или докато горната им част изсъхне и не цапа, когато ги докоснете. Сега вече са готови за печене- загрейте си фурната на 150 градуса и сложете на ниска скара /2 нива над дъното/. Макароните се пекат точно 14 минути при тази температура! Но все пак наблюдавайте процеса. След като са готови извадете и оставете да починат малко, за да могат да се отлепят от хартията.





Крема за слепяне на макароните може да е всякакъв, може само конфитюр, ганаш или млечен крем със всякакъв вкус. Тъй като моите макрони се водят малинови, ще трябва да направим и малинов крем :)

250 грама маскарпоне
250 грама сметана
1 консерва подсладено кондензирано мляко
150 грама малини /ползвах замразени/
20 грама желатин

Разбийте маскарпонето с подсладеното мляко, добавете и малините и разбивайте до получаване на хомогенна смес. Отделете в купа, а през това време разбийте и сметаната /35%/ до получаване на върхове в нея. Смесете сметаната с малиновата смес. Желатина разтворете в 100 мл вода и оставете да набъбне. След като "изпие" цялата вода го сложете в микровълнова за 15-20 секунди- резултата е перфектен /изпробвах го/. Добавете на няколко пъти от желатина към сместта, като бъркате до хомогенизиране до следващата порция.
Сложете от крема в пош, подредете си целувките да са по две с еднаква големина и сложете по малко от крема върху половината от тях. Съединете макароните два по два, като ги притискате с лек натиск един към друг, за да избутате крема към краищата. Приберете макароните в хладилник, покрити със свежо фолио поне за една нощ, а после им се насладете.

9 коментара:

  1. Мария , макароните са ти се получили повече от страхотни :-)Преди седмица и аз направих първите си макарони и съм очарована от вкуса им.

    ОтговорИзтриване
  2. Перфектни са! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. От кога им се каня и аз на тези макарони, но все ме спираше и мен липсата на бадемово брашно /нали и аз съм от същия голям областен град/. Мислила съм да пробвам със смлени бадеми, но дали ще стане!?!? Твоите са направо страхотни, толкова бонбонено розови и лъскави, красота!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. благодаря, ви момичета
    изключително ми е приятно да чета толкова позитивни коментари
    слънчев уикенд и на вас

    ОтговорИзтриване
  5. Поздравления!
    Изглаждат прекрасно и вероятно и на вкус са такива :). И обясненията са много подробни. А снимките са перфектни. В моя блог не мога да постигна такова качество на фотографиите :). Аз залагам предимно на торти, но твоите макарони ме амбицират да се развихря и в сладките :)
    pavlinaspassion.wordpress.com

    ОтговорИзтриване
  6. Мини получили са се невероятни,непременно трябва да ги направя и аз:)

    ОтговорИзтриване
  7. Видя ли френски макарони веднага се размечтавам ... толкова са романтични твоите :))

    Поздрави ,Надя!

    ОтговорИзтриване
  8. Искам да ви попитам, как се прави макароните да са с блясък... кога се слага блясъка?

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...